امام جمعه يزد: آمريكا در جنايات صهيونيست‌ها شريك است 



نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه با محكوميت جنايات صهيونيستها در فلسطين و لبنان، آمريكا را شريك اصلي اسراييل غاصب در اين جنايات دانست.

حجت‌الاسلام "محمد علي صدوقي" اظهار داشت: اين سومين هفته‌اي است كه‌رژيم صهيونيستي، لبنان را از زمين، دريا و هوا مورد تجاوز بي‌رحمانه قرار داده و بدون رعايت مسايل اخلاقي، انساني و حقوق بين‌الملل، مردم بي‌دفاع را هدف قرار مي‌دهد.

وي اظهار داشت: صهيونسيت‌ها هيچ چيز را رعايت نمي‌كنند و حتي پناهگاه‌هايي كه پيرمردان، پيرزنان و كودكان به آن پناه آورده‌اند را بر خلاف تمام اصول انساني، بمباران مي‌كنند و اين، اشك هر انساني را جاري مي‌كند.

خطيب جمعه يزد يادآور شد: حتي مجامع بين‌المللي هم حاضر نشدند اين جنايات را محكوم كنند، با اين وضع چه انتظاري مي‌توان داشت كه نه تنها محكوم نكردند بلكه بعضي اعضاي شوراي امنيت هم حامي آن شدند.

او تصريح كرد: آمريكا و ديگر ابرقدرتها چراغ سبز را به اسراييل غاصب نشان مي‌دهند و از او حمايت مي‌كنند.

حجت‌الاسلام صدوقي بااشاره به پيام مقام معظم رهبري در اين رابطه گفت: بر اساس اين پيام، مسلمانان بايد وحدت و همدلي داشته باشند زيرا بدون حفظ وحدت، دامنه جنايات اسراييل متجاوز گسترش مي‌يابد.

امام جمعه يزد به در پيش بودن سنت حسنه اعتكاف اشاره كرد و با بيان اينكه اعتكاف از عبادات مستحب در اسلام است به معتكفان توصيه كرد شرايط اعتكاف را مطالعه كنند تا با مشكلي روبرو نشوند.

وي همچنين با گراميداشت روز خبرنگار از شهيد صارمي، خبرنگار ايرنا كه در چنين روزي به دست گروه متحجر طالبان به شهادت رسيد تجليل كرد.

حجت‌الاسلام صدوقي اظهار اميدواري كرد: خبرنگاران در راه شهدا و پاسداري از اسلام و آزادي، قلم بزنند و خبرها را با سرعت عمل و بطور صحيح، منتقل كنند.

نمايشگاه عكسي با هدف اظهار همدردي با مردم بي‌دفاع لبنان و فلسطين، امروز در محل برگزاري نماز جمعه شهر يزد (مسجد ملااسماعيل) برپا شد.

اين نمايشگاه با عنوان "در اشك و خون" با نمايش‪ ۸۰‬قطعه عكس به جنايات رژيم صهيونيستي در سرزمين‌هاي اشغالي و لبنان اختصاص دارد.

نمازگزاران در پايان نماز جمعه اين هفته شهر يزد با برپايي راهپيمايي كه به دعوت شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان برپاشد، جنايات صهيونيستها در لبنان و فلسطين را محكوم كردند.

راهپيمايان با سردادن شعارهاي "مرگ بر آمريكا"، "مرگ بر اسراييل"، "پيروز باد مقاومت حزب‌الله لبنان" و "الله اكبر" با طي نمودن مسير مسجد ملا اسماعيل تا ميدان شهدا، تنفر و انزجار خود را از جنايات ددمنشانه اسراييل اعلام كردند.

آنها با حمل پلاكاردهايي در حمايت از مردم لبنان و فلسطين، خواستار مساعدت مردم ايران و ديگر كشورهاي مسلمان براي مردم مظلوم و بي‌دفاع اين دو كشور شدند.

نمازگزاران يزدي با محكوم كردن سكوت مجامع بين‌المللي به ويژه شوراي امنيت سازمان ملل متحد در برابر جنايات اسراييل از آنها خواستند براي ممانعت از كشتار غيرنظاميان و انهدام تاسيسات زيربنايي لبنان، رژيم صهيونيستي را تحت فشار قرار دهند

منبع:ايرنا

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا